Læring i virkeligheden
Når børn får lov at være nysgerrige og undersøgende, og selv være aktive i deres undervisning, oplever de, at teorien kommer mere naturligt og dermed bliver nemmere at forstå. Vi oplever, at det giver glade og engagerede elever, som er nysgerrige og motiverede.
Dette skoleår fordyber vi os i spændende emner som:
● Danmark og danskerne: kendskab til store personligheder
● Skolehave og biodiversitet: vi sår, passer og høster i haven og bigården.
● Affald og ressourcer: vi har en klima uge med fokus på bæredygtighed
● Historie og opdagelser: vi lærer om stenalder -vikingetid
● Verden omkring os: vi kører til skoven, havet, fjorden -ud i naturen
● Virkelighed og fantasi : magisk uge, hvor vi læser fantasy
● Krop og sundhed: vi afholder vores egen OL-uge med sund mad og bevægelse.
● Musisk- kreativt: samarbejde med lokale musikere og kunstnere om optræden/ udsmykning af skolen
I projekt timerne, vil eleverne blive udfordret på forskellig vis og med forskellige faglige vinkler på emnet. Eleverne får her mulighed for at deltage aktivt, komme med egne idéer og mærke at det de lærer, giver mening og udvikler dem til at og danne egne meninger.
Vi vil gøre undervisningen virkelighedsnær, så eleven styrkes til at klare sig i fremtiden og også være klar til en videregående uddannelse efter tiden på vores friskole. Ved at afveksle med perioder med fag-faglig undervisning, skal læreren støtte og vejlede og sikre sig, at eleverne får viden og fordyber sig i projektet.